social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1401/12/28

13:44:5

254

تجهیزات شهربازی زیر ذره بین استاندارد همدان

مدیرکل استاندارد همدان گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش استفاده از تجهیزات تفریحی، تجهیزات بازی موجود در شهربازی ها و دیگر اماکن تفریحی استان با جدیت کنترل می شود.

جعفر امیری پریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همدان دارای ۳۳۸ اماکن تفریحی، ۴۱ شهربازی است که اداره کل استاندارد طبق وظایف رصد وضعیت ایمنی و استاندارد تجهیزات شهربازی ها را عهده دار است.
وی اضافه کرد: ابتدای سال جاری تا کنون ۵۸۶ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی صورت گرفته که اجازه استفاده از برخی تجهیزات به علت نداشتن ایمنی لازم تا رفع کامل مشکل داده نشد.
مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: برخی از تجهیزات بازی از ایمنی لازم برخودار نبودند بنابراین اداره کل استاندارد طبق تکلیف سازمانی با پلمب این تجهیزات اجازه استفاده از آنها را نداد تا شاهد بروز حادثه برای استفاده کنندگان از این وسایل نباشیم.
امیری پریان درباره نقدها صورت گرفته در خصوص فعال نبودن «تله سیژ» گفت: شرکت بازرسی در ایران برای بررسی وضعیت استاندارد و ایمنی قفل «تله سیژ» نداریم بنابراین تاکنون مجوز بهره برداری از این امکان تفریحی در شهر همدان داده نشده است.
وی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان خواستار راه اندازی تله سیژ است اما با توجه به محدودیت های موجود در حال حاضر اداره کل استاندارد مجاز به ارائه مجوز استفاده از این وسیله نیست هر چند این سرمایه راکد مانده است.