social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1401/12/28

13:46:5

210

دکتر جعفر امیری پریان در نشست شورای استاندارد استان تاکید کرد:

ضرورت تعیین تکلیف استانداردسازی زمین های بازی / نظام مهندسی ساختمان استاندارد بودن مصالح ساختمانی را کنترل کند

مدیرکل استاندارد استان همدان در شورای استاندارد استان همدان بر استانداردسازی زمین‌های بازی و آسانسورهای مراکز پرتردد و عمومی تاکید کرد و گفت: استاندارد بودن مصالح ساختمانی از سوی نظام مهندسی ساختمان کنترل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، جعفر امیری پریان؛ مدیرکل استاندارد استان همدان در جلسه شورای استاندارد استان با اشاره به وظیفه نظارتی این اداره کل گفت: استاندارد را باید یک نشان مقدس تلقی کرد. استاندارد به هیچ وجه مانع تولید نیست بلکه روش انجام صحیح تولید و یا خدمت است. هدف اداره کل قرار گرفتن تولید در مسیر درست است.
امیری پریان با اشاره به وضعیت آسانسورهای مراکز پرتردد و دستگاه‌های دولتی و مصوبه شورای قبلی در مهرماه، افزود: طبق مصوبه شورای استاندارد فرصت یک ماهه برای استانداردسازی آسانسورهای مراکز پرتردد و عمومی ارائه شد. پس از این مهلت مقرر نسبت به پلمپ این آسانسورها و معرفی به مراجع ذی صلاح اقدام خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت سلامت و ایمنی زمین‌های بازی افزود: طبق مصوبات این شورا شهرداری‌ها حداکثر تا پایان فروردین ماه 1402 نسبت به استانداردسازی تجهیزات زمین بازی اقدام کنند. در پایان مهلت مقرر، مسئولیت حوادث و تبعات آن مستقیما بر عهده شهرداران مناطق خواهد بود.
وی بیان کرد: در خصوص استفاده کنترل شده از سموم و آفت کش‌ها در محصولات کشاورزی مقرر شد اطلاع رسانی لازم در خصوص تولید محصولات سالم صورت گیرد و مکانی ثابت جهت عرضه محصولات کشاورزی استاندارد همراه با مشوق‌های تعیین شده برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.
مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به ماده 16 قانون، خاطرنشان کرد: مطابق قانون دستگاه‌هایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات مسئولیت دارد جهت جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی تولیدکنندگان، به هنگام صدور مجوز متقاضیان را از استانداردها و مقررات فنی به طریق مقتضی مطلع کنند. در این خصوص هرگونه استعلامی از اداره کل استاندارد بدون پاسخ نخواهد ماند.
امیری پریان با اشاره به زلزله ها و حوادث طبیعی اخیر و ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان کنترل‌های لازم را برای تضمین استفاده از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد و مصرف درست آن‌ها مطابق مقررات ملی مربوطه را به عمل آورده و برای حصول اطمینان از علامت استاندارد فرآورده‌های ساختمانی و اعتبار پروانه‌های مربوطه را از سازمان ملی استاندارد استعلام کنند.