social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1401/10/17

11:12:2

17

دکتر احسان ساده در گردهمایی آشنایی با مدل کیفیت جهان اسلام؛

جایزه کیفیت جهان اسلام کسب و کارهای کوچک را هم شامل می شود

نخستین گردهمایی آشنایی با مدل کیفیت جهان اسلام، با حضور مدیران بخش های مختلف صنعتی و تولیدی، شرکت های بازرسی همکار استاندارد، مدیران کنترل کیفیت و صنعتگران در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در این گردهمایی با اشاره به سابقه برگزاری جایزه ملی کیفیت که دو سال بر اساس مدل EFQM و پس از آن به صورت مدلی اقتباسی برگزار می گردید گفت: برگزاری این جایزه بر عهده پژوهشگاه استاندارد به عنوان بازوی علمی و تحقیقاتی سازمان ملی استاندارد ایران است.
معاون ارزیابی کیفیت افزود: این مدل بر مبنای دانش تخصصی روز با بهره گیری از مبانی فکری مدیریتی متناسب با ارزشهای انقلابی و دینی و اسناد بالادستی و شرایط بومی، فرهنگی، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور در کارگروه تخصصی تدوین و بازنگری شده و به تصویب شورای سیاستگذاری جایزه خواهد رسید.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران، شکوفایی، خلاقیت، و نوآوری را جزو مفاهیم بنیادین مدل کیفیت‌ جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: این مدل ضمن هدایت عالمانه استعدادها و سرمایه های مادی و معنوی، به صورت نظام مند و یکپارچه بازمهندسی شده است.
وی با بیان اینکه تعالی و کیفیت باید از بدنه دولت آغاز شود، یادآور شد: در یکصـــد و شـــانزدهمین جلسه شورای‌عالی اســـتاندارد، (شـــــنبه 5 آذرمـــــاه 1401) به ریاست رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی، سازمان ملی استاندارد ایران موظف به تدوین روش اجرایی برگزاری جوایز کیفیت‌ بخشی و شرکت در جایزه ملی کیفیت ایران توسط دستگاه‌های اجرایی شده است.
دکتر ساده با بیان اینکه این مدل در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) طرح و مورد توجه اعضای این موسسه قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: مدل کیفیت‌ جهان اسلام می تواند به عنوان مدلی مشترک برای ۵۷ کشور اسلامی عضو اسمیک قابل اجرا باشد.
وی خطاب به مدیران کل استاندارد برخی استان‌های حاضر در گردهمایی تاکید کرد: با تبیین برنامه‌های جایزه کیفیت جهان اسلام در سراسر کشور و با نگاه یکسان به تمام صنایع اعم از کوچک یا بزرگ، حتی شرکت های نوپا هم بتوانند در مسیر کیفیت قرار گرفته و در جایزه شرکت نمایند.
دکتر محمود فصیح، مسئول دبیرخانه جایزه ملی کیفیت ایران در پایان ضمن معرفی دبیرخانه جایزه ملی کیفیت ایران در پژوهشگاه استاندارد، برنامه‌های این جایزه در ۴ کارگروه اجرایی، ارکان جایزه، متقاضیان جایزه، آشنایی با جایزه و مدرسان و ارزیابان جایزه ملی کیفیت ایران را تشریح کرد.
در این گردهمایی، اعضای حاضر با ابعاد مختلف نظام نامه جایزه کیفیت جهان اسلام و روش اجرای این جایزه آشنا شدند.