social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1401/11/4

12:04:2

19

خبرگزاری ایسنا

جریمه ۲.۶ میلیاردی واحدهای تولیدی بتن آماده در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان از جریمه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی واحدهای تولیدی بتن آماده متخلف در استان خبر داد.

جعفر امیری‌پریان در چهارمین کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این کمیسیون تعداد ۹ پرونده رسیدگی شد که نشان از قاطعیت مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در برخورد با متخلفان و حمایت از تولید با کیفیت دارد.
وی افزود: با پیگیری های اداره کل استاندارد استان همدان اجازه تضییع حقوق مصرف کنندگان را نمی دهیم و تمام تلاش خود را در جهت احقاق حقوقه حقه مصرف کنندگان به کار خواهیم بست.
امیری‌پریان ادامه داد: باید اطمینان مردم به نشان استاندارد بیش از پیش افزون شود و در این راستا حمایت قاطع از تولیدکنندگانی که در مسیر استانداردسازی گام برمی دارند، در دستور کار این اداره کل است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌ل استاندارد استان همدان، براساس ماده‌ ۴۲ قانون تقویت و نظام استاندارد، کمیسیونی مرکب از مدیرکل استاندارد استان، یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس کل دادگستری استان و نماینده سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نماینده اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، تعاون ایران و اصناف ایران حسب مورد تشکیل می شود و بدواً به موارد مذکور در این قانون رسیدگی می‌کنند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارجاع می‌دهند. تصمیمات کمیسیون در مواردی که جنبه حقوقی و قضایی دارد، باید متضمن موافقت قاضی عضو این کمیسیون باشد.