دسترسی سریع

لوگوی استاندارد به روز شد

لوگوی استاندارد به روز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد همدان:
دکتر جعفر امیری پریان مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: لوگوی استاندارد به روز شد و لوگوی جدید علامت استاندارد ایران با تغییرات جزیی در طرح و همچنین رنگ امّا با تغییر ساختاری دقیق توسط سازمان ملّی استاندارد ایران رونمایی شد.
امیری پریان گفت:  لوگوی جدید علامت استاندارد ایران با تغییرات جزیی امّا با تغییر ساختاری دقیق در طرح و همچنین رنگ توسط سازمان ملّی استاندارد ایران رونمایی شد.
امیری پریان بیان داشت:
تشکیلات سازمان ملّی استاندارد ایران در سال ۱۳۰۴ خورشیدی اولین حرکت مدون در ارتباط با استاندارد و استاندارد نویسی در ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاسها آغاز گردید. همزمان با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها در سال 1304 خورشیدی شکل گرفت و تا سال 1311 به نام اداره " اوزان و مقادیر" در وزارت فلاحت، تجارت و فواید عامه فعالیت داشت.

در سال ۱۳۴۹ قانون مواد الحاقی به قانون مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شامل هفده ماده و دو تبصره به تصویب مجلسین وقت رسید. در سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۷۱ تنها مورد با اهمیت انتقال مؤسسه استاندارد از وزارت اقتصاد و دارایی به وزارت صنایع و معادن می‌باشد. الحاق ایران به کنوانسیون متر از اقدامات اساسی برای هماهنگ‌کردن سیستم متریک در کشور بودکنوانسیون متر در سال ۱۳۷۱ قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شامل ۳۰ ماده و ۲۲ تبصره از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت که جایگزین کلیه قوانین و مقررات قبلی مؤسسه شد .
با توجه به تصویب نامه یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی اداری در تاریخ 24/7/1390 عنوان مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایرانISIR(IInstitute of Standards and Industrial Research of Iran)   به سازمان ملّی استاندارد ایرانINSO( Iranian National Standards Organization)    تغییر نام داد و زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری قرار گرفت.
وی افزود : همه ما می‌دانیم که لوگو و برند،  یک عنصر گرافیکی است که به صورت نوشتار، سمبل یا ترکیبی از هر دو به صورت خلاقانه طراحی می‌شود. هنگام طراحی لوگو باید دقت داشت که این طرح ماندگار، ساده، گویا و انتزاعی باشد.
لازم به ذکر است لوگوی معروف علامت استاندارد ایران در سال 1364 توسط استاد مرتضی ممیز طراحی شد و در طراحی این لوگو حروف اختصاری ISIRI و کلمه "ایران" به زیبایی نمایان شده است.
امیری پریان در پایان گفت: اکنون سازمان ملّی استاندارد ایران طرح جدید لوگوی استاندارد را با درج علامت اختصاری INSO و رنگ سبز ایرانی رونمایی نموده است.