دسترسی سریع

اخبار بيشتر

صدور ۲۱۹ گواهینامه اظهارنامه وارداتی و صادراتی در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: تعداد ۲۱۹ گواهینامه اظهارنامه انطباق استاندارد با کالاهای وارداتی و صادراتی ارجاعی از گمرک طی سه ماهه نخست امسال صادر شد.
به گزارش روابط عمومی استاندارد همدان، محمد مددی  با بیان اینکه کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: همچنین کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی نیز در وظایف استاندارد تعریف شده است.
مددی اضافه کرد: سازمان استاندارد اجرای این مأموریت‌ها را به ادارات کل استان‌ها که گمرکات کشور در آنها واقع هستند، تفویض کرده است.
مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به صدور ۲۱۹ گواهینامه اظهارنامه انطباق استاندارد با کالاهای وارداتی و صادراتی، گفت: ۲۱۱ فقره از این اظهارنامه‌ها از نوع انطباق با کالاهای صادراتی و ۸ فقره نیز از نوع انطباق با کالاهای وارداتی بوده است.
وی عنوان کرد: نظارت در حوزه صادرات و واردات از حساس‌ترین و مهم‌ترین مسئولیت‌های استاندارد است.
وی با بیان اینکه رویه تعیین ماهیت کالا برای کالاهای صادراتی یا وارداتی که مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند کاربرد دارد، افزود: در سه ماه نخست امسال، استاندارد همدان ۳۷ مورد تعیین ماهیت برای کالاهای صادراتی و وارداتی از طریق گمرک را نیز انجام داده است.
مددی تاکید کرد: رعایت استانداردهای تولید و خدمات مهمترین راهکار حمایتی و هدایتی هدفمند برای توسعه صادرات محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: کالای صادر شده از ایران به سایر کشورها مانند سفیران اقتصادی هستند که می‌توانند موجب کسب اعتبار و جایگاه کشور در خارج از مرزها شوند، از این رو سازمان ملی استاندارد نقش بسیار مهمی را در این حیطه اعمال می کند.