social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1402/1/24

09:21:2

205

مدیرکل استاندارد استان همدان:

244 مورد نظارت بر استاندارد خدمات در طرح عیدانه انجام شد

مدیرکل استاندارد استان همدان با اعلام اینکه 244 بازرسی استاندارد خدمات در طرح عیدانه انجام شده است از ضرورت رعایت ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد توسط واحدهای مختلف سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، جعفر امیری پریان؛ مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه استاندارد مانع تولید و خدمات نیست؛ بلکه یاری دهنده رشد و ارتقاء آن‌ها است، گفت: بنا بر سیاست‌های کلان سازمان ملی استاندارد، استانداردسازی خدمات با استناد بر ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
امیری پریان افزود: در همین راستا طرح عیدانه در سراسر کشور به مدت یک ماه از 15 اسفند 1401تا 15 فروردین1402- اجرا شد. در این طرح که بیشتر تاکید بر استانداردسازی خدمات گردشگری بود 244 مورد نظارت در استان همدان صورت گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر ایستگاه قطار برون شهری و فرودگاه همدان از سایر تاسیسات حمل و نقل نیز بازدید شد و نظارت لازم طبق شاخصه‌های اعلامی از سوی سازمان ملی استاندارد به انجام رسید که در این میان بازرسان اداره کل استاندارد 5 مورد بازرسی از ترمینال اتوبوسرانی بین شهری داشتند.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه هتل‌های مورد بازرسی از سطح استاندارد مطلوبی برخوردار بودند، افزود: در این طرح از 15 هتل و هتل آپارتمان بازدید به عمل آمد که بر اساس شاخص‌های استاندارد خدمات، اغلب آن‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند.
امیری پریان با اشاره به 73 مورد بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: از  71 مورد مراکز پذیرایی و رستوران‌ها،10 مورد مراکز اقامتی بین راهی، 19 مورد میادین میوه و تره بار، 35 مورد مراکز فروش شیرینی و آجیل و 13 مورد خدمات قالیشوئی بازرسی لازم انجام شده است.