social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

يكشنبه1402/2/10

12:04:0

184

مدیرکل استاندارد استان همدان:

عایق‌های رطوبتی فاقد کیفیت امحا شدند

مدیرکل استاندارد استان همدان از امحا 175 رول برابر با 1750 متر عایق رطوبتی غیراستاندارد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان؛ دکتر امیری پریان مدیرکل استاندارد استان همدان با اعلام این خبر گفت: استاندارد داشتن به معنای رعایت حداقل‌ها است و در صورتی که تولید فاقد حداقل‌های استاندارد باشد، ارزش خاصی ندارد.
امیری پریان ادامه داد: وظیفه ما حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ایجاد مسیری هموار برای رشد تولیداست و در راستای حفظ حقوق عامه تلاش خود را به کار خواهیم بست. وی افزود: در همین راستا همکاران ما حسب اجرای حکم کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با  همراهی ضابطین قضایی و مدیران واحد، حکمی مبنی بر امحای کالای توقیفی فاقد کیفیت عبارت از تعداد ۱۷۵ رول عایق رطوبتی  -به متراژ ۱۷۵۰ متر- در یکی از واحدهای تولیدی سطح استان امحا و در جهت حمایت از این واحد تولیدی جهت بازیافت، مواد اولیه به همان واحد تولیدی تحویل شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد:  در خصوص تشویق واحدهای با تولیدات استاندارد و حمایتهای لازم از آنها تلاش مضاعف داریم اما با هرگونه تولید غیر مجاز و پایین تر از کیفیت مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیز برخورد قاطع خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه داشتن استاندارد برای محصول عایق رطوبتی اجباری است، گفت: در شرایط فعلی بازار با وجود تنوع کیفیت و نام های تجاری مختلف از همشهریان گرامی خواهشمندیم در زمان انتخاب محصول حتماً به علامت استاندارد محصول توجه کرده و پس از استعلام از سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام به انتخاب محصول فرمایند.